Vienna, Austria [RESULTS]

Saturday Jan 26th, 2019

Moderators: Gerald, PaintMonster

User avatar
m9fred
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 572
Joined: Sun Aug 10, 2008 12:14 am
Location: Vienna, Austria
Austria

Vienna, Austria [RESULTS]

Post by m9fred »

After a busy morning I met up with John at our meeting point. It was raining and snowing since hours and we went to café Ritter to find shelter from gusty winds and from temperatures around freezing point.
We made our sketches while having coffee and delicious pastries.

Image
That's me at our meeting point.

Image
Coffee and pastries.

Image
Me sketching.

Image
John's work in progress.

Image
Wall lamp

Image
Sketch of apple strudel

Image
Inside café Ritter

Image
Café Ritter at night.


John

Image

Image


m9fred

Image

Image
User avatar
bh yoo
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 519
Joined: Fri Dec 05, 2008 12:05 am
Location: Seoul, Korea

Re: Vienna, Austria [RESULTS]

Post by bh yoo »

On such day of raining and snowing nobody could keep sketching outdoor, which made us to peep the inside scenes of cozy cafe Ritter through your nice drawings.
John drew you well. I recognized instantly. And your strudel sketches look so yummy. Thank you for visiting Seoul page and sharing these 'delicious' drawings too. :thumbup: :clap: :clap: :clap: :lol:
User avatar
markfletcher
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 968
Joined: Sun Nov 22, 2009 5:51 pm
Location: Tallahassee Florida USA
United States of America

Re: Vienna, Austria [RESULTS]

Post by markfletcher »

Hallo M9fred und John!
  Ich bin sehr glücklich, deiner Kunst zu sehen - und in Cafe Ritter mit seinen unverwechselbaren (richtige Wort?) Lampen und Dekorationen, wo wir uns vor wenige Monaten mit dich, Elfie und natürlich Amy erfrischt haben!
  John, ich kannt dich nicht als Porträtkünstler! Das ist ein großartiges Abbild von M9fred!
Viele Dank für M9fred und Elfie und John und Bernadette, die uns zu alle den großartigen Orten in und um Wien bringt! And fur gutes Essen und Trinken und Skizzieren, wie du hier in SKetchcrawl zeigen.
  Sie haben unsere Familie--n und Kunst--forschung ermöglich und uns vor vielen Transport- und Terminproblemen bewahrtet. Wir hast unseren Flug ohne euch vermisst!
Mark
PS Es tu mir Leid mein Deutsch ist Kaput!

Hi M9fred and John!
I am happy to see your art--and at the Cafe Ritter with its distinctive lamps and decor, where we refreshed only a few months ago with you, Elfie and of course Amy!
John, I didn't know you as a portrait artist! That is a great likeness of M9fred!
Thanks very much for M9fred and Elfie and John and Bernadette taking us to all the great places in and around Vienna! And nice food and drinks and drawing as you display here in Sketchcrawl!
You made our family-- & art-- research possible and saved us from many problems of transportation and scheduling. We would have missed our flight without you!
Mark
Sorry my German language is broken!
Mark Fletcher, Tallahassee, Florida, USA
"Don't Hurry, Be Happy!" = copyrighted trademark
https://sites.google.com/prod/view/mark-fletcher
User avatar
markfletcher
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 968
Joined: Sun Nov 22, 2009 5:51 pm
Location: Tallahassee Florida USA
United States of America

Re: Vienna, Austria [RESULTS]

Post by markfletcher »

Hallo John,
  Vielen Dank für deiner Kommentiere zu unser Sketchcrawl-page.

  Als ich diese Kanone zeichnete, dacht mich an die großartige Tour, die Du und Ihre Tochter uns in Perchtolsdorf hat gegeben - wegen der im Turm eingebetteten türkischen Kanonenkugeln!
  Ich hat das in den 1970er Jahren mit großer Verwunderung geseht, als das Haus meines Granvaters in Perchtolsdorf noch stand.

  Du können uns jederzeit eine E-Mail senden (Ich habe Ihre E-Mail-Adresse Nicht erhalten, aber Manfred hat meiner oder private Nachricht durch Sketchcrawl). Wenn einer deiner Familie unseren abgelegenen Teil von Florida besuchen möchte, können wir Du eine wilde Tour geben.

  Ich kicherte bei dem Gedanken, dass Sie Leute skizzieren, während they mit dem Cafe-Bill-Schock "einfrieren"!

  Vielen Dank, dass Du hast uns mit Eis und besonderen Führungen durch die prächtige Kirche, das Schulgelände und das Stadtbüro, die einzigartige Heide "trockene Wiese" sowie rund um Wien mit Manfred hat behandelt.
Mark und Sara
Mark Fletcher, Tallahassee, Florida, USA
"Don't Hurry, Be Happy!" = copyrighted trademark
https://sites.google.com/prod/view/mark-fletcher

Return to “62st World Wide SketchCrawl - Jan 26 2019”